Re: Priprave na izpit
Odgovor Napisal/-a sunny » 28. feb 2013 11:30
a bi mi lahko kdo prosim odgovoril na spodnja vprašanja. bi bla zelo hvaležna
1. Ali lahko predsenik republike zavrne promulgacijo zakona? Kako posameznik ugotovi, kdaj začne nek zakon veljati? Po pomoti te navedbe ni bilo, kdaj začne zakon veljati v tem primeru? (4. primer v praktikumu)
2. Kako bi rešili 5. primer v praktikumu??
3. Ali bi lahko prevzel opravljanje funkcije ministra za okolje tudi predsednik vlade? pojasni! (14. primer v praktikumu)
4. Ali ustavno sodišča odloča o sporu o prostojnosti med okrajnim sodiščem in občino? pojasni! (22.primer v praktikumu)
5. Kaj je odločna ustavnega sodišča o ustavni pritožbi, splošen ali posamični pravni akt? Kaj je sklep sodnega sveta o zavrženju ustavne pritožbe, splošni ali posamični pravni akt? pojansi! (24. primer v praktikumu)
6. Ustavno sodišče je z ugotovitveno odločno naložilo DZ, da odpravi neskadnost zakona z ustavo. Ali obstaja kakšna sankcija za nespoštovanje roka,ki ga je naložilo ustavno sodišče? (26. primer v praktikumu)
7.Ali mora biti statut občine v skladu z uredbo, ki jo izda vlada? pojasni! (29. primer v praktikumu)
8. Ali župan lahko zavrne predlaganje občinskega propračuna v prejem občinskemu svetu? Ali lahko občinski svet sprejme proračun brez predloga župana? Ali lahko župan zavrne objavo propračuna? (31.primer v praktikumu)
Vsi primeri so iz praktikuma iz leta 2010, tko da so v praktikumu 2011 najbrž samo mal drugač oštevilčeni..
Zdravo, jaz bi odgovoril takole:
1. Promulgacije oz. "obnarodovanja" predsednik ne sme zavrniti, ker bi to bila kršitev ustave ( sicer sem nekje bral, da je v praksi že prišlo do zavrnitve podpisa ( mislim, da v Nemčiji?) ampak ustava tega ne dovoljuje, ker nimamo predsedniškega veta). Zakon prične veljati po preteku vacatia legis --> rok od objave do veljave,če pa te navedbe ni pa zakon prične z veljavo po objavi v uradnem listu.
2. Primer 5 je v mojem praktikumu o 12 poslancih opozicijske stranke rumenih? (upam, da misliš ta primer?)
Torej,
a.) V prvi obravnavi: Razprava n zahtevo 10 poslancev
b.) Amandmiranje
c.) Razrpava in glasovanje
d.) Uveljavitev zakona lahko preprečijo v državnem svetu z odložilnim vetom, torej podajo zahtevo, da državni zbor ponovno odloča o zakonu.
3. Predsednik vlade lahko prevzame funkcijo ministra, kar mu dopušča 11.člen zakona o vladi, vendar ta člen velja le za čas neposredno po izvolitvi vlade, ko teče imenovanje ministrov, drugače pa takšno delovanje ni v skladu s 115. členom ustave, ki pravi: -->Funkcija predsednika vlade in ministrov preneha, ko se po volitvah sestane nov državni zbor, funkcija ministrov pa tudi z vsakim drugim prenehanjem funkcije predsednika vlade ter z razrešitvijo ali odstopom ministra, morajo pa opravljati tekoče posle do izvolitve novega predsednika vlade oziroma do imenovanja novih ministrov.
4. Da, saj odloča o pristojnosti med državo ( sem spada tudi sodna veja oblasti ) in lokalnimi skupnostmi --> to velja predvsem v prierih,ki vključujejo denacionalizacijo.
5. Odločba ustavnega sodišča o ustavni pritožbi je posamični pravni akt, ker ne velja ergo omnes, prav tako je sklep sodnega sveta posamični pravni akt.
6. Ne obstaja sankcija za nespoštovanje roka, ker za to ni določene sankcije.
7. Da, saj ima uredba višjo pravno veljavnost (to ugibam)
8. Mislim, da lahko saj po zakonu o lokalni samoupravi župan predlaga občinskemu svetu v sprejem proračun in zaključni račun proračuna občine. Občinski svet ne more sprejeti proračun brez predloga župana. ( Za ta odgovor res nisem siguren ).
Skratka upam, da so odgovori pravilni če pa niso pa lepo prosim, da me kdo popravi.
lp, Miha Toš